Bergens Tidende melder den 27. mai 2014:
Designutvikling som strategisk del av virksomheten lønner seg. Q-Meieriene opplevde økt omsetning på 50 millioner kroner etter at selskapet lanserte ny emballasje på rømmen sin.
Etter tilbakemeldinger fra kunder om at de tradisjonelle begrene ikke holdt mål, utviklet meieriet en helt ny variant av produktet: rømme på flaske. Samtidig fikk det gamle rømmebegeret bedre kvalitet og skrulokk. Disse nye innpakningene for rømme har gitt Q-Meieriene en doblet andel av rømmesalget i Norge, og selskapet tilskriver sin økte omsetning utelukkende salget av rømme i ny emballasje.
Meierisjef Bent Myrdahl uttaler at «produktutvikling og design er blitt vårt DNA». Mye av en virksomhets verdi ligger i slik innovasjon – og det er viktig å beskytte resultatene gjennom registrering av rettigheter og håndhevelse av disse. Q-Meieriene har registrert sine nye innpakninger som varemerker, og er på denne måten beskyttet mot at konkurrenter fritt kan selge rømme i lignende drakt.